PHOTOBOOK COLLECTION: Revelations by Diane Arbus







El libro reproduce 200 páginas completas en duotonos de Diane Arbus, son fotografías que abarcan toda su carrera, muchos de ellos nunca antes vistos. También incluye un ensayo, "La cuestión de la creencia", por Sandra S. Phillips, curador de fotografía en el Museo de San Francisco de Arte Moderno, y "en el cuarto oscuro", una discusión de las técnicas de impresión de Arbus por Neil Selkirk, la única persona autorizada para imprimir sus fotografías desde su muerte. Una cronología de 104 páginas por Elisabeth Sussman, curadora invitada del Museo de San Francisco y Doon Arbus, la hija mayor de la artista, ilustrada con más de 300 imágenes adicionales y compuesto principalmente por fragmentos inéditos de las cartas del artista,cuadernos, y otros escritos, que equivale a una especie de autobiografía. Estos textos ayudan a esclarecer el significado de la visión polémica y sorprendente de Diane Arbus. 
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The book reproduces two hundred full-page duotones of Diane Arbus photographs spanning her entire career, many of them never before seen. It also includes an essay, “The Question of Belief,” by Sandra S. Phillips, senior curator of photography at the San Francisco Museum of Modern Art, and “In the Darkroom,” a discussion of Arbus’s printing techniques by Neil Selkirk, the only person authorized to print her photographs since her death. A 104-page Chronology by Elisabeth Sussman, guest curator of the San Francisco Museum of Modern Art show, and Doon Arbus, the artist’s eldest daughter, illustrated by more than three hundred additional images and composed mainly of previously unpublished excerpts from the artist’s letters, notebooks, and other writings, amounts to a kind of autobiography. An Afterword by Doon Arbus precedes biographical entries on the photographer’s friends and colleagues by Jeff L. Rosenheim, associate curator of photographs at The Metropolitan Museum of Art. These texts help illuminate the meaning of Diane Arbus’s controversial and astonishing vision.

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