PHOTOBOOK COLLECTION:Mary Ellen Mark: Exposure






Este libro es una colección de aproximadamente 135 fotografías más significativas de la carrera de Mary Ellen Mark hasta la fecha, seleccionados por el fotógrafo y cuidadosamente editado y diseñado con su colaboración. Aunque han habido muchas publicaciones de fotografías en los últimos años, la mayoría están fuera de impresión y de alcance limitado,por lo tanto, la exposición se mantendrá como la retrospectiva más definitivo de la carrera de Mary Ellen Mark en la prensa. En él se incluirán muchas de sus fotografías icónicas (como Federico Fellini en el set de Fellini Satyricon, 1969, minúsculos en su disfraz de Halloween de 1983, la familia Damm en su coche, 1987), pero también imágenes poco conocidas del archivo de Mark. El libro comienza con una introducción por Weston Naef y Mary Ellen Mark. El resultado es una sorpresa y la intensidad de las emociones en cada vuelta de página. Al concluir el libro hay una entrevista con Mark en la que ella habla de su carrera, y explica en un tono coloquial las historias detrás de algunas de las fotografías en el libro. Una cronología al final del libro proporciona un contexto general y la información biográfica sobre el fotógrafo. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
This book is a collection of approximately 135 of the most significant photographs of Mary Ellen Mark's career to date, selected by the photographer and carefully edited and designed with her collaboration. While there have been many publications of Mark's photographs over the years, most are out of print and of limited scope; Exposure will therefore stand as the most definitive retrospective of Mary Ellen Mark's career in print. It will include many of her iconic photographs (such as Federico Fellini on the set of Fellini Satyricon, 1969, Tiny in Her Halloween Costume, 1983, The Damm Family in Their Car, 1987), but also little-known images from Mark's archive. The book begins with introductions by Weston Naef and Mary Ellen Mark, followed by the photographs, most reproduced either one per page or one per spread and each accompanied solely by a caption consisting of title and date. The sequencing of the images is personal and organic rather than chronological or by subject, in order to suggest a dialogue among the pictures and to enhance their similarities and differences in terms of subject, composition, or tone. The result is a surprise and intensity of emotions at every turn of page. Concluding the book is an interview with Mark in which she discusses her career and explains in a conversational tone the stories behind some of the photographs in the book. A chronology at the end of the book provides general context and biographical information on the photographer.

No comments:

Post a Comment