ON PHOTOGRAPHY:FotoFest




FotoFest creó la primera Bienal Internacional de Fotografía y Arte relacionados con la fotografía en los Estados Unidos. FotoFest es una organización de arte fotografico de educación internacional sin fines de lucro basada en Houston, Texas. FotoFest tiene como propósito promover el intercambio de arte y las ideas a través de programas internacionales y la presentación del arte fotográfico. Sus programas de trabajo son a nivel mundial y local, que reúne una visión internacional del arte y de intercambio cultural con el compromiso que la comunidad participe al igual que el enriquecimiento de los recursos culturales de Houston. Además de su Bienal de renombre internacional, FotoFest patrocina la Inter-Bienal de programas - exposiciones, programas de intercambio internacional, y publicaciones. En los grados 3-12, FotoFest opera un programa de clases educativas durante todo el año, la alfabetización a través de fotografías, utilizando la fotografía para fortalecer las habilidades de escritura, la alfabetización visual, y el aprendizaje cognitivo. 
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FotoFest created the first international Biennial of Photography and Photo-related Art in the United States. FotoFest is an international non-profit photographic arts and education organization based in Houston, Texas. FotoFest's purpose is to promote the exchange of art and ideas through international programs and the presentation of photographic art. Our programs work globally and locally, bringing together an international vision of art and cross-cultural exchange with a commitment to community involvement and the enrichment of Houston's cultural resources. In addition to its internationally known Biennial, FotoFest sponsors Inter-Biennial programs - exhibitions, international exchange programs, and publications. In grades 3-12, FotoFest operates a year-round classroom education program, Literacy Through Photography, using photography to strengthen writing skills, visual literacy, and cognitive learning.

PHOTOBOOK COLLECTION:The Photobook: A History (Volume 1)


The Photobook: A History (Volumen 1) fue co-editado por Martin Parr y Badger Gary.En este volumen se narra la historia de la fotografía asignado como el libro de fotos. El libro cuenta con álbumes de fotos famosos como Los Estadounidenses de Robert Frank, así como obras menos conocidas como El Mapa de Kikuji Kawanda. Es el primero de dos volúmenes que comienza con los primeros ejemplos del género del siglo XIX, con títulos El lápiz de la Naturaleza de Henry Fox Talbot,  y lleva a los lectores a través de los libros de propaganda a partir de la década de 1930 y terminando con los libros radical de fotografía Japonesa de 1960 y 70. Muchos de los libros presentados son de la colección personal del fotógrafo de Magnum y Parr co-editor. El libro es un mediador de tres dimensiones que cuenta con  cubiertas,estuches y las más de 200 reproducciones a color. 
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The Photobook: A History (Volume 1), co-edited by Martin Parr and Gary Badger. This volume traces the history of photography as mapped by the photobook. The book features famous photobooks such as Robert Frank's The Americans, as well as lesser known works including Kikuji Kawanda's The Map. The first of two volumes, the book begins with the earliest examples of the genre from the nineteenth century with titles such as Henry Fox Talbot's The Pencil of Nature and leads readers through propaganda books beginning in the 1930s and ending with the radical Japanese photobooks of the 1960s and 70s. Many of the books featured are from the personal collection of Magnum photographer and co-editor Parr. The book offers the medium as a three-dimensional object, featuring covers, slipcases and spreads as part of over 200 color reproductions.

EVENTS ON PHOTOGRAPHY: Eyewitness: Hungarian Photography in the 20th Century





Brassaï, Robert Capa, André Kertész, László Moholy-Nagy y Martin Munkácsi cada uno salió de Hungría para que sus nombres se conocieran en Alemania, Francia y EE.UU., y ahora son reconocidos por los profundos cambios que provocaron en el foto periodismo, así como en la abstracta fotografia de la moda y el arte. Otros, como Károly Escher, Balogh y Rudolf Pecsi Jószef permanecieron en Hungría produciendo fotografías de alta calidad e innovadoras. Una muestra de aproximadamente 200 fotografías que datan de c.1914-c.1989 exploraran la evolución estilística de la fotografía y los principales acontecimientos históricos. Estas sorprendentes imágenes revelan los logros de los fotógrafos húngaros, que dejaron como un legado perdurable en la fotografía internacional. La exhibición se llevará acabo del 30 de junio al 02 de Octubre en The Royal Academy of Arts en Inglaterra.
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Brassaï, Robert Capa, André Kertész, László Moholy-Nagy and Martin Munkácsi each left Hungary to make their names in Germany, France and the USA, and are now known for the profound changes they brought about in photojournalism, as well as abstract, fashion and art photography. Others, such as Károly Escher, Rudolf Balogh and Jószef Pécsi remained in Hungary producing high-quality and innovatory photography. A display of approximately two hundred photographs ranging in date from c.1914–c.1989 will explore stylistic developments in photography and chart key historical events. These striking images will reveal the achievements of Hungarian photographers who left such an enduring legacy to international photography. The exhibition will take place from June 30 to October 2 at The Royal Academy of Arts in England.

WE RECOMMEND : Josef Schulz






Josef Schulz, 1966, nació en Polonia pero vive y trabaja en Alemania. En su serie Sign Out el fotografió a las vallas publicitarias desde abajo y en el trabajo de post-producción eliminó cualquier texto o logotipos.Schulz a menudo manipula sus imágenes para añadirles significado. En su serie transición, fotografió los puestos fronterizos que ya no están en uso. El desenfoca el fondo para sacarlas de contexto. Josef ha realizado numerosas exposiciones en todo el mundo. 
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Josef Schulz, 1966, Poland, lives and works in Germany. In his series Sign Out he photographed billboards from below and in postprocessing he deleted any text or logos. Schulz often manipulates his images to add meaning to them. In the series Übergang (Transition) he photographed the border posts that are no longer in use. He blurs the background to get them out of context. Josef has exhibited extensively around the globe.

HISTORY OF PHOTOGRAPHY:The Pencil of Nature by Fox Talbot





The Pencil of Nature, publicado en seis tramos entre 1844 y 1846, fue el libro de la "primera muestra fotográfica" que se publicó comercialmente. Es considerada como una obra importante e influyente en la historia de la fotografía. Escrito por William Henry Fox Talbot y publicado por Longman, Brown, Green & Longmans en Londres. El libro detalla el desarrollo de Talbot y su proceso del calotipo incluyendo 24 copias de las mismas , cada una pegada a mano,ilustran algunas de las posibles aplicaciones de la nueva tecnología. 
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The Pencil of Nature, published in six installments between 1844 and 1846, was the "first photographically illustrated book" to be commercially published It is regarded as an important and influential work in the history of photography. Written by William Henry Fox Talbot and published by Longman, Brown, Green & Longmans in London, the book detailed Talbot's development of the calotype process and included 24 calotype prints, each one pasted in by hand, illustrating some of the possible applications of the new technology.

ON PHOTOGRAPHY: AO Photo Book Center



The Photo Book Center es la sucursal de la comunidad One Group en Asia. Actualmente dicen que la época de la publicación digital ha llegado y es por eso que The Photo Book Center nació.The Photo Book Center tiene dos misiones fundamentales, la primera misión es proporcionar a todos con un fácil de usar, muy innovadoras y rentables herramientas para entrar en el campo de la edición digital.Segundo es la de promover libros de fotos de artistas famosos y diseñadores de todo el mundo, todos los títulos estarán disponibles tanto en línea y al por menor en puntos de venta. 
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The Photo Book Center is the wholly owned subsidiary of Asia One Communication Group.Right now, we believe the digital publishing era had arrived and that is why AO: The Photo Book Center is born. The Photo Book Center has two critical missions; the first mission is to provide everyone with a user friend.Second mission is to promote Photo Books from famous artist and designers all around the world, all the titles will be available in both our online and retail outlets.

http://www.aophotobook.com/fotobookmain.php

PHOTOBOOK COLLECTION:Woman in the Mirror by Richard Avedon







Richard Avedon (1923-2004) dijo una vez que en las fotografías de estudio, las personas se convierten en "símbolo de sí mismos." Durante su larga carrera, hizo de la mujer uno de sus temas favoritos, en toda su sinceridad simbólica.Esta es la colección gigante más impresionante , en donde retratos y fotografías de moda revelan como las mujeres han sido vistas más de medio siglo por uno de sus observadores más atentos. 
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Richard Avedon (1923-2004) once said that in studio photographs, people become "symbolic of themselves." During his long career, he rendered women, his favorite subjects, in all their symbolic candor and artifice. This giant collection of his most stunning fashion and portrait photographs reveal women as seen over half a century by one of their most attentive observers.

WE RECOMMEND:Renato Osoy






Les recomendamos el trabajo de Renato Osoy, fotografo de renombre Guatemalteco . Renato vive y trabaja en Belgica.
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We recommend the work of Renato Osoy, a Guatemalan renowned photographer.Renato lives and works in Belgium.

http://www.renatosoy.com/

WE RECOMMEND:Freddy Murphy






Les recomendamos el trabajo de este fotógrafo guatemalteco Freddy Murphy, en especial su serie "Bala de Plata". Freddy vive y trabaja en Guatemala.
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We recommend the work of the Guatemalan photographer Freddy Murphy, especially his series "Silver Bullet". Freddy lives and works in Guatemala.


PHOTOBOOK COLLECTION:After Photography by Fred Ritchin


Uno de nuestros comentaristas más influyentes en la fotografía investiga el futuro de los medios visuales. Como la revolución digital transforma las imágenes, cambia la forma en que conceptualizamos el mundo. Desde noticias de actualidad tomadas por teléfonos celulares para el uso generalizado de la vigilancia de la imagen, los medios digitales han alterado fundamentalmente la forma en que recibimos la información visual. Al mismo tiempo, la manipulación creciente de las fotografías ha hecho sospechar a la fotografía como documentación fiable, que plantea dudas sobre su papel en el recuento de historias personales y públicas. En un mundo acosado por problemas críticos y límites ambiguos, Ritchin sostiene que es hora de comenzar a explorar las posibilidades creada por las innovaciones tecnológicas, y usarlos para entender mejor nuestro mundo rápidamente cambiante. 
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One of our most influential commentators on photography investigates the future of visual media as the digital revolution transforms images, changing the way we conceptualize the world. From photos of news events taken on cell phones to the widespread use of image surveillance, digital media has fundamentally altered the way we receive visual information. Simultaneously, the increased manipulation of photographs has made photography suspect as reliable documentation, raising questions about its role in recounting personal and public histories. In a world beset by critical problems and ambiguous boundaries, Ritchin argues that it is time to begin energetically exploring possibilities created by technological innovations, and to use them to better understand our rapidly changing world.

HISTORY OF PHOTOGRAPHY:Robert Cornelius



Nacido de un inmigrante holandés, Robert Cornelius asistió a la escuela privada en su juventud, teniendo un especial interés en la química. Con su propio conocimiento de la química y la metalurgia y como la ayuda del químico Paul Beck Goddard, Cornelius trato de perfeccionar el daguerrotipo.Alrededor de octubre de 1839, Cornelius tomó un retrato de sí mismo fuera de la tienda de la familia. El daguerrotipo producido muestra un retrato fuera del centro a un hombre con los brazos cruzados y el pelo despeinado. Esta auto-retrato de Robert Cornelius es una de las primeras fotografías de un ser humano que se produce. 
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Born to a Dutch immigrant, Robert Cornelius attended private school as a youth, taking a particular interest in chemistry. With his own knowledge of chemistry and metallurgy, as well as the help of chemist Paul Beck Goddard, Cornelius attempted to perfect the daguerreotype. Around October 1839, Cornelius took a portrait of himself outside of the family store. The daguerreotype produced shows an off center portrait of a man with crossed arms and tousled hair. This self-portrait of Robert Cornelius is one of the first photographs of a human to be produced.

Exposición "ABSTRACCIONES" por La Fototeca




La Fototeca presenta su exposición externa

“ABSTRACCIONES”

este sábado 9 y domingo 10 de Julio
de 11 am a 7 pm en el espacio Atelier 356
en el marco del Festival “TODOS 4RTE”

Admisión gratuita

vía 6 3-56, z. 4 Edificio OEG

WE RECOMMEND: Nils Ericson





Las fotografias de Nils se basan en sus percepciones del atletismo y lo fisico que al final tienden a dar un resultado que va hacia la naturaleza y la bestia.Estas imágenes van desde el retrato a la naturaleza muerta y hacen hincapié en el espíritu del deporte, y la importancia de lo que para él es verdadero -la familia, los perros, el paisaje, y el amor.Nils recibió su B.A. del Dartmouth College en Hanover, New Hampshire en 2000 y obtuvo su maestría de la Rhode Island School of Design en 2004. 
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Nils's photographs are based on his perceptions of athleticism and physicality, the end result tending towards nature and the beast.These images range from portraiture to still life and emphasize the spirit of sport, and the importance of that which he holds to be true - family, dogs, the landscape, and love.Nils received his B.A. from Dartmouth College in Hanover, New Hampshire in 2000 and earned his M.F.A. from the Rhode Island School of Design in 2004.

EVENTS ON PHOTOGRAPHY:Our Origins






Nuestros orígenes es una exposición(Julio 29-Octubre16 2011)en el Museo de Fotografia Contemporanea en Chicago que considera la inclinación humana para rastrear nuestros orígenes más allá de la historia y explora nuestra capacidad limitada para sacar respuestas concluyentes sobre el significado de la vida de tales esfuerzos. Los artistas contemporáneos en esta exposición utilizaron la fotografía, video,dibujo y escultura para reflexionar sobre la historia natural desde un punto de vista claramente humano.Este enfoque hace hincapié en cuestiones sobre la naturaleza paradójica de la inteligencia humana en un universo que no puede ser del todo explicado. ¿De dónde venimos? ¿Cómo es que hemos llegado a poseer una conciencia ? ¿Qué nos depara el futuro? La exposición no ofrece respuestas explícitas a los grandes interrogantes de nuestro Universo, sino que reflexiona sobre la idea de que tales preguntas son quizá sin respuesta. 
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Our Origins is an exhibition(July 29 — October 16, 2011) at the Museum of Contemporary Photography in Chicago that considers the human inclination to trace our beginnings beyond recorded history and explores our limited capacity to draw conclusive answers about the meaning of life from such efforts. The contemporary artists in this exhibition use photography, video, drawing and sculpture to reflect on natural history from a distinctly human point of view.This approach emphasizes questions about the paradoxical nature of human intelligence in a Universe that cannot be altogether explained. Where did we come from? How is it that we have come to possess a consciousness and a psyche? What does the future hold? The exhibition does not provide explicit answers to the great mysterious questions of our Universe, but rather ponders the very idea that such questions are perhaps unanswerable.

WE RECOMMEND: Sarah Hermans






Sarah es nativa de Belgica y sus fotografías son de cine, materias primas, poemas visuales, que están bañadas por el sol, y son de un aire muy nostálgico. Con sus fotografias cautiva al mundo con las cuales evocan la belleza, el amor, la angustia, e incluso un poco de alegría. 
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Sarah is Belgium native and her photographs are cinematic, raw, they're visual poems, they're sun-kissed, and they're dabbed in nostalgia, . She captivates the world with enchanting photos evoking that of beauty, love, anguish, and even a bit of playfulness. As magnificent as she is, her humbleness is remarkable.