EVENTS ON PHOTOGRAPHY: Faking It: Manipulated Photography Before Photoshop






Photoshop 1.0 fue lanzado en 1990, marcando el comienzo de una nueva era de la manipulación de la fotografía, pero la historia de las fotos manipuladas se remonta más de un siglo antes del nacimiento de software de Adobe.

Esta es la primera gran exposición dedicada a la historia de las fotografías intervenidas, desde daguerrotipos pintados a mano y estampados alterados de la década de 1840 a los paisajes oníricos pre-digitales del siglo XX. Incluye artistas tan importantes como Gustave Le Gray, Henry Peach Robinson, Edward Steichen y John Baldessari que han estado fabricando, modificar y manipular imágenes de la cámara de otra manera desde que el medio fue inventado.

El Museo Metropolitano de Arte explora este relato ampliamente inexplorado con "Fotografía manipulada Antes de Photoshop", una exposición compuesta por 200 fotografías tomadas entre los años 1840 y 1990. Algunas fotografías son manipulados para alcanzar una forma superior de verdad, otros mentir, mientras que muchas otras se revelaron en el intermedio.

Las técnicas incluyen varias fotografías de exposición, en la que un fotógrafo tomó una serie de fotografías en un solo negativo e impresión combinada, en la que se añaden muchos aspectos negativos para hacer una impresión. Estas técnicas son complejas, pero no tanto como el razonamiento que nos llevaría a manipular una fotografía de otra manera.
La exposición se divide en siete secciones, separadas por la motivación detrás de las transformaciones fotográficas.

Se llevará a cabo desde el 11 de octubre 2012 hasta el 27 de enero de 2013 en el Metropolitan Museum of Art NY

http://www.metmuseum.org/exhibitions/listings/2012/faking-it
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Photoshop 1.0 was released in 1990, ushering in a new age of tampering with photography but the history of manipulated photos stretches back over a century before the dawn of Adobe's software.
This is the first major exhibition devoted to the history of doctored photographs, from hand-painted daguerreotypes and altered salt prints of the 1840s to the pre-digital dreamscapes of the late twentieth century. Including such major artists as Gustave Le Gray, Henry Peach Robinson, Edward Steichen, and John Baldessari who have been fabricating, modifying, and otherwise manipulating camera images since the medium was first invented.

The Metropolitan Museum of Art will explore this widely uncharted narrative with"Faking It: Manipulated Photography Before Photoshop," an exhibition comprised of 200 photographs taken between the 1840s and 1990s. Some photographs are manipulated to reach a higher form of truth, others to lie, while many revel in the space in between.

Techniques included multiple exposure photographs, in which a photographer took a number of pictures on a single negative, and combination printing, in which one added many negatives to make a single print. These techniques are complex, but not nearly as much as the reasoning that would lead one to manipulate an otherwise truthful photograph.
The exhibition is divided into seven sections, separated by the motivation behind the photographic transformations.

Runs from October 11,2012 until January 27,2013 at the Metropolitan Museum of Art in NY.

http://www.metmuseum.org/exhibitions/listings/2012/faking-it